Все про оцінювання
за новими Рекомендаціями:
·
Яким документом регламентовано оцінювання учнів 5-7 класів? Оцінювання здійснюється відповідно
до Рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання здобувачів освіти відповідно
до Державного стандарту базової середньої освіти, затвердженими наказом
Міністерства освіти та науки України від 2 серпня 2024 року за №1093
·
Які основні види оцінювання? Основними видами оцінювання результатів навчання учнів
є формувальне оцінювання, підсумкове оцінювання та державна
підсумкова атестація.
· Що таке формувальне оцінювання? Формувальне оцінювання спрямоване на відстеження динаміки навчального поступу учнів, визначення їхніх навчальних (освітніх) потреб і скерування освітнього процесу на підвищення ефективності навчання з урахуванням встановлених результатів навчання. Формувальне оцінювання результатів навчання учнів/учениць виконує діагностувальну, коригувальну, орієнтувальну, мотиваційно-стимулювальну, розвивальну, прогностичну та виховну функції. Воно не призначене для визначення відповідності результатів навчальних досягнень учнів обов'язковими/очікуваними результатами навчання, визначеними Державним стандартом/модельною навчальною програмою за певний період навчання, це інтерактивне оцінювання учнівського прогресу, що дає змогу вчителям визначати потреби учнів, адаптуючи до них процес навчання.
·
Як впливає поточне оцінювання на підсумкові оцінки учнів? Формувальне оцінювання є
поточним видом оцінювання і воно не впливає на підсумкові оцінки.
·
Як часто здійснювати поточне оцінювання? Частотність та процедури проведення оцінювання,
а також види діяльності, результати яких підлягають оцінюванню, визначають
педагогічні працівники з урахуванням дидактичної мети, особливостей змісту
навчального предмета/Інтегрованого курсу та з урахуванням етапу опанування
програмовим матеріалом та етапу досягнення очікуваного результату навчання.
·
Чи проводять тематичні оцінювання? За потреби, для отримання інформації щодо рівня
досягнення очікуваних результатів навчання учнями, визначених в окремому
елементі навчальної програми (тема/розділ тощо), здійснюється тематичне
оцінювання,. Результати тематичного оцінювання можуть бути
використані для коригування освітнього процесу, вони не враховуються
під час підсумкового оцінювання.
·
Які види підсумкового оцінювання? Підсумкове оцінювання показує
результат навчання та розвитку.
·
Як часто проводиться підсумкове оцінювання? Підсумкове оцінювання здійснюють
періодично. Кількість підсумкових робіт, час їхнього проведення
вчитель/учителька може встановлювати самостійно. Підсумкові роботи можуть
забезпечувати охоплення одного, декількох або всіх груп результатів, визначених
у Державному стандарті, у межах вивченого впродовж певного періоду, і мають
забезпечувати об’єктивність оцінювання.
·
Як здійснюється семестрове оцінювання? Підсумкове оцінювання за семестр здійснюють
за групами результатів навчання, що передбачені Критеріями оцінювання за
освітніми галузями, з урахуванням різних форм і видів навчальної діяльності.
Для формування висновків щодо рівня досягнення обов’язкових результатів
навчання за семестр учитель/учителька може запропонувати учнівству:
1) виконати комплексну підсумкову роботу, завдання якої дозволяють
установити результати навчання за всіма групами результатів, визначеними в
Критеріях оцінювання за освітніми галузями;
2) виконати окремі підсумкові роботи для кожної групи результатів,
визначеної у Критеріях оцінювання за освітніми галузями.
Підсумкове оцінювання одного, декількох або всіх груп результатів,
визначених у Державному стандарті, може проводитись протягом
навчального періоду.
·
Як визначається семестрова оцінка? У Свідоцтві досягнень виставляють семестрові
оцінки за групами результатів. На підставі оцінок за групами
результатів виставляють загальну оцінку за семестр з кожного
навчального предмета/інтегрованого курсу навчального плану освітньої програми
закладу освіти. Оцінка за семестр може бути скоригованою.
·
Як здійснюється річне підсумкове оцінювання? Підсумкове оцінювання за рік
не здійснюють. Річну оцінку виставляють на підставі загальних оцінок за І та II семестри
або скоригованих семестрових оцінок. Річна оцінка не обов’язково є
середнім арифметичним оцінок за І та II семестри. Для визначення
річної оцінки потрібно враховувати динаміку особистих досягнень учня і учениці
протягом року. Річне оцінювання також може бути скоригованим.
·
Чи може заклад використовувати власну шкалу оцінок? За умови використання власної
шкали оцінювання заклад має визначити та описати в освітній програмі правила
переведення загальної оцінки результатів навчання за рік у систему, визначену
законодавством (12-бальну систему), для виставлення у Свідоцтво досягнень.
·
Що робити, якщо неможливо визначити рівень навчальних результатів учня? Якщо рівень результатів навчання
учня (учениці) визначити неможливо з якихось причин, у класному журналі та
свідоцтві досягнень, табелі навчальних досягнень роблять запис «не
атестований(а) (н/а)».
·
Як оцінювати роботи учнів у випадку виявлення порушення академічної
доброчесності (списування)? У разі порушення учнями принципів академічної
доброчесності, зокрема, списування (виконання письмових робіт із залученням
зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання під час певного
виду навчальної діяльності), учитель/учителька може ухвалити рішення не
оцінювати результат такої навчальної діяльності і запропонувати
учню/учениці повторне проходження оцінювання.
·
Як оголошувати оцінки? Оцінка є конфіденційною інформацією,
доступною лише для учнів та їх батьків (або осіб, що їх замінюють). Інформування
батьків про результати навчання може відбуватися під час індивідуальних
зустрічей, шляхом записів оцінювальних суджень у носіях зворотного зв’язку
з батьками (паперових/електронних щоденниках учнів тощо), фіксації
результатів навчання у свідоцтві досягнень.
·
Як здійснюється оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими
освітніми потребами? Оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми
потребами здійснюють відповідно до індивідуальної програми розвитку, що
розробляється на основі висновку фахівців інклюзивно-ресурсного центру, де
зазначено труднощі функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я, що
можуть впливати на ефективність застосування певних форм оцінювання. Добір форм
оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами
здійснюють індивідуально з обов’язковим урахуванням їх можливостей
функціонування, життєдіяльності та здоров’я.
При оцінюванні рівня сформованості предметних компетентностей учнів з
особливими освітніми потребами вилучають ті складові (знання, вміння, види
діяльності та інше), опанування якими є утрудненим або неможливим для учня з
огляду на труднощі функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров'я.
Немає коментарів:
Дописати коментар