8 клас


Завдання для учнів  на час дистанційного та змішаного навчання.

Вітаю Вас, шановні восьмикласники!

Протягом цього навчального року ми вивчимо 5 розділи, що стосуються кодування даних у комп'ютері та апаратного забезпечення, працюватимемо над текстовими документами, веб-сайтами та мультимедія. Також великою темою буде розділ програмування та розробки програм. . Впродовж навчального року нас очікує групова та проєктна робота, багато конкурсів та пригод, тож буде цікаво!

Дистанційне навчання з інформатики для учнів

Добрий день і доброго здоров'я усім моїм учням!!!
У зв'язку з карантином ви можете скористатися дистанційною формою навчання
 уроків інформатики, які організовуватимуться таким чином:
Для 7-10 класів створенні хмарні кабінети за допомогою сервісу Google Classroom. 
А також можна скористатися даною сторінкою·                     

Сподіваюся на плідну співпрацю та оптимізм!!!

 Завдання знаходяться в Google Classroom, 
оновлюються кожен тиждень. Слідкуйте та виконуйте. Терміни виконання також задаються.

Увага! Для 8-9 класів.
 Посилання для скачування Lazarus (windows 64 bit): скачати

Підручник, що використовується - Інформатика: підруч. для 8 кл. загальноосвіт. навч. закладів / Н.В.Морзе, О.В.Барна, В.П.Вембер. - К. :УОВЦ "Оріон", 2021. - 224 с.

Переглянути підручник on-line

Програмне середовище Lazarus - https://biblprog.org.ua/ua/lazarus/

Програмне середовище Pascal-online - https://www.onlinegdb.com/online_pascal_compiler

Програмне середовище Pascal (для встановлення на ПК) - https://drive.google.com/file/d/1Icd0hgM4koqJnYb8WV-EMzsCQyqNxKSN/view?usp=sharing


8 клас

Електронні додатки


Розділ 1. Кодування даних







Урок 7. Практична робота 1. Розв’язування задач на визначення довжини двійкового коду повідомлень



Розділ 2. Апаратне забезпечення


Урок 8. Персональний комп’ютер, його основні складові. Процесор

Урок 9. Пристрої пам’яті. Внутрішня пам’ять. Зовнішня пам’ять.


Урок 13. Історія обчислювальних та комп’ютерних пристроїв

Урок 14. Види сучасних комп’ютерів та їх застосування. Технічні характеристики ПК.

Урок 15. Практична робота 2. «Конфігурація комп’ютера під потребу»


Розділ 3. Опрацювання текстових даних



Урок 16-0. Повторення

Урок 16. Пошук та заміна фрагментів тексту

Урок 17. Створення багаторівневих списків, розділів

Урок 19. Практична робота 3. Створення текстового документа, що містить об’єкти різних типів

Урок 20. Форматування з використанням стилів. Структура документа.


Урок 23. Створення формул та написів. Створення об’єктів SmartArt

Урок 24. Практична робота 4. Стилі. Структура документа. Автоматизоване створення змісту. Гіперпосилання.


Розділ 4. Створення та публікація веб-ресурсів



Урок 28. Структура веб-сторінок. Правила ергономічного розміщення відомостей на веб-сторінці

Урок 29. Поняття про мову гіпертекстової розмітки

Урок 30. Автоматизовані засоби для створення та публікації веб-ресурсів

Урок 31. Створення сайту засобами онлайн-системи конструювання сайтів

Урок 32. Практична робота 5. «Створення сайту з використанням онлайн-системи конструювання сайтів»



Розділ 5. Опрацювання об’єктів мультимедіа


Урок 33. Поняття мультимедіа. Кодування аудіо- та відеоданих. Формати аудіо- та відеофайлів

Урок 34. Програмне забезпечення для опрацювання об’єктів мультимедіа. Захоплення аудіо й відео. Засоби перетворення аудіо- й відеоформатів

Урок 35. Програми для редагування аудіо- та відеоданих. Загальні поняття про відеофільм. Розробка сценарію відеофільму

Урок 36. Додавання до відеокліпу відеоефектів та налаштування переходів між його фрагментами. Налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду.

Урок 37. Сервіси для роботи з аудіо- й відеоданими та публікування їх в Інтернеті

Урок 38. Практична робота 6. Створення відеокліпу. Побудова аудіо- та відеоряду.

Урок 39. Практична робота 7. Розміщення аудіо- та відеоматеріалів в Інтернеті.


Розділ 6. Алгоритми та програми


Відео-інструкція роботи в онлайн-середовищі replit.com

Відео-інструкція роботи в Pydriod 3

Довідник команд python



Урок 41. Графічний інтерфейс, основні компоненти програми з графічним інтерфейсом

Урок 42. Обробники подій, пов’язаних з елементами керування


Урок 44. Практична робота 8 "Проєкти, що змінюють значення властивостей вікна та використовують вікно повідомлень"



Урок 47. Практична робота 9. «Проекти з кнопками та написами»




ПІДСУМКОВЕ ТЕСТУВАННЯ

Урок 52. Логічні вирази та змінні й операції над ними

Урок 53. Логічні вирази та змінні й операції над ними


Урок 55. Практична робота. Умовні оператори




sample.txt




 

07.11.2022 року

 Тема уроку: Поняття мови програмування. Складові мови програмування

Переглянути вдома відео:
    Якщо у вас виникли проблеми з відтворення презентації, то є можливість завантажити її.

    Виконайте завдання в класі:


    21.04.2021 року
    Тема уроку: Складання та реалізація алгоритмів із циклом із лічильником у середовищі програмування
    Цикл із параметром (лічильником) використовують за необхідності виконати деякі дії певну кількість разів, тобто у випадках, коли відома кількість повторень циклу. На уроці ми ознайомимось із синтаксисом і правилами виконання оператора циклу For, який забезпечує повторення циклу, кероване параметром (лічильником) циклу.Робота з підручником: § 25Практичне завдання.Робота за комп’ютером1) Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.2) Інструктаж учителя.Підручник ст. 173-174. Рубрика «Діємо»( записати алгоритм програми)
    VІІI. Домашнє завданняПідручник § 25 ст. 172-174

    16.04.2021року
    Тема уроку: Алгоритми з повтореннями для опрацювання величин.
    1. Переглянути  відео
    2.Уважно прочитайте § 22. ст. 170-172 підручника.
    3.Виконання вправ
    Вправа 1.Уважно подивіться відео і відтворіть вправу показану в ньому(запишіть алгоритм роботи проекту)
    Результати роботи надішліть мені для перевірки


    11.04.2021року
    Тема уроку: Величини текстового типу, операції над ними.
    1. Переглянути  відео
    2.Уважно прочитайте § 22. ст. 170-172 підручника.
    3.Виконання вправ
    Вправа 1.Уважно подивіться відео і відтворіть вправу показану в ньому(запишіть алгоритм роботи проекту)
    Результати роботи надішліть для перевірки


    08.04.2021року
    Тема уроку:  Практична робота. Налагодження програми
    1. Опрацювати презентацію
    1.Переглянути відео  Практична робота 14 (записати у зошиті структуру програми  з відео та виконати)
    2. Надіслати звіт

    02.04.2021року
    Тема уроку: Налагодження програми

    «Все пізнається через працю, через подолання власних помилок, через процес розв’язування завдань» (С. М. Окулов, «Основи програмування»). Як би ретельно програміст не писав програмний код, він може припуститися помилок у тексті програми. Нам потрібно навчитися розуміти і усувати помилки в програмному коді.
    1.Опрацювати відео
    2. Переглянути презентацію, записати конспект
    3. Надіслати конспект


    01.04.2021року
    Тема уроку: Алгоритми з повтореннями для опрацювання величин.

    Працюємо за підручником "Інформатика" Автор Н.В. МорзеПрограмне забезпечення для виконання практичної роботи: Середовище програмування  Lazarus
    1.Виконати тест, надіслати тільки варіанти відповідей наприклад  1а, і так далі...
    2.Опрацювати відеоурок ( відео 1,відео 2)
    3 Переглянути Вправу 5



    11.03.2021року
    Тема уроку: Практична робота . Складання лінійних алгоритмів опрацювання величин 

    Опрацювати презентацію https://drive.google.com/file/d/1wIkqNATT7Gvpi-7bZKEGS_9i-ocnP1G8/view

    Переглянути виконання практичної роботи https://www.youtube.com/watch?v=w3bxXk32R8s&list=PLafE3aTB6JO2x_CZebVZbYeVEVASInJrX&index=11&t=0s

    Записати звіт практичної 

    Надіслати звіт

    09.03.2021року
    Тема уроку:Складання алгоритмів опрацювання числових величин у навчальному середовищі програмування, їх налагодження і виконання.

    1.Переглянути презентацію
    1. Опрацювати матеріал, написати  у зошиті відповіді
    2.Здати Звіт
    Домашнє завдання Підручник § 20 ст. 139-141 

    05.03.2021 року
    Тема уроку: Величини числового типу

    1.Переглянути  відео:
    2.Виконайте вправу
    3. Виконайте тест

    02.03.- 04.03. 2020 року

    Тема: Величини (змінні і константи), їхні властивості

    Опрацюйте матеріал

    1.Перегляньте відео,
    2. Опрацюйте та напишіть конспект
    3. Скрін конспекту та оцінку тесту надішліть у ЗВІТ

    3. Домашнє завдання
    Дайте письмово відповіді на запитання:
    1. Як і величини ми використовуємо в повсякденному житті та чим вони відрізняються?
    2. Опишіть правила вибору ідентифікаторів величин. Наведіть приклади.



    30.03-03.04 2020 року

    8 клас Інформатика  Тема «Автоматизовані засоби для створення  та публікацій веб – ресурсів »

    Опрацювати 9, с.191-193, конспект


    16-20 березня 2020 року


     Тема «Властивості та методи елементів керування. Прапорець. Список»

    v  Опрацювати с.161-167, с.126-127,конспект

    Опрацювати відеоматеріал:








    v  Пройти тест на сайті МІЙ КЛАС /заходимо за соїми логінами та паролями/





    ЧИТАЄМО ТА ВИКОНУЄМО ВПРАВИ

                                                                                            Підручник для 8 класу


    Тема 1.

    Тема 2. 

    Тема 3.

    ТЕМА 4.

    Тема 7.


    8 клас. Алгоритми з повтореннями мовою програмування. Складання та реалізація алгоритмів із циклом із передумовою у середовищі програмування

    Тест http://testinform.in.ua/test-17-8-klas-opracyuvannya-velichin-logichnogo-tipu-komanda-rozgaluzhennya/

    Перелік деяких корисних ресурсів для самоосвіти учнів:

    Перелік деяких корисних ресурсів для самоосвіти учнів:
    1. http://innovationslab.com.ua/;
    2. http://www.ed-era.com
    3. http://universinet.org/games
    4. https://www.playcodemonkey.com/
    5. http://www.lingva.ua
    6. http://disted.edu.vn.ua/
    7. http://e-pidruchnyky.net/
    8. http://itknyga.com.ua
    9. https://blockly-games.appspot.com/ 



    8 клас. Цикли з лічильником.

    1. Знайти суму чисел від 1 до 10.
    2. З клавіатури вводять два числа. Знайти суму непарних чисел, які розміщені між ними.
    3. З клаватури вводять число. Надрукувати таблицю множення на це число.
    4. Надрукувати всю таблицю множення.

    ДЗ:
        Цикли.
        1. Надрукуйте всі цілі числа з інтервалу [120; 150].
        2. Надрукуйте всі тризначні числа, сума цифр яких дорівнює числу (1 ≤  ≤ 27), яке вводиться з клавіатури.

    8 клас. Складання та виконання алгоритмів з елементами управління.


    1. Реєстрація учасників вебквесту 
    2. Завдання. Перемикачі с. 64-66.

    ДЗ. Робота з підручником с.63-68
        Програмування. Мова Пайтон. Завдання. Прапорці.

    8 клас. Величини логічного типу, операції над ними. Алгоритми з розгалуженнями.


    Завдання 1. Створіть та протестуйте програму.
        Якщо введене число більше 0, то програма видає результат "Це число додатнє", інакше -"Це число від'ємне".

    a=float(input("Введіть число а: "))
    if a>0:
        print("Це число додатнє")
    else:
        print("Це число від'ємне")

    Завдання 2. Виконайте попередню програму в окремому вікні з кнопкою (графічний інтерфейс користувача), натиснувши котру отримуємо відповідь "число додатне чи від'ємне". (Використайте програму "Сума двох чисел").

    Завдання 3. Удоскональте попередню задачу. Додайте ще одну перевірку, чи є введене число нулем, якщо так, то на екран буде виведено повідомлення "Число дорівнює 0".
    Підказка: До попередньої програми добавте два рядки коду:
        elif a==0:
            c='Число дорівнює 0' 

    Завдання 4. Іван Петрович у нових штанах сів на щойно пофарбовану табуретку. На його штанах з'явилась квадратна пляма з довжиною сторони a см. Виявилось, що в хімчистку беруть одяг, плями на якому не більші n см2. Визначити, чи вдалось Іванові Петровичу врятувати свої штани?

    Завдання 5. Створіть програму, яка б визначала «Щасливий квиток». Припустимо користувач придбав квиток на автобус з чотиризначним номером. Квиток буде вважатися щасливим, якщо сума перших двох цифр буде дорівнювати сумі двох інших цифр цього квитка. 

    ДЗ:
        Опрацювати конспект.
        Завдання 5.

    8 клас. Практична робота №8. Налагодження готової програми.


    Завдання 1. Калькулятор.
        Використовуючи заготовку "Сума двох чисел" створіть програму "Калькулятор на чотири дії".
    Завдання 2. Ініціали.
        Створіть програму. До текстових полів екранної форми користувач вводить прізвище, ім'я і по батькові. Після натиснення кнопки Пуск до відповідного текстового поля будуть виводитися прізвище та ініціали. (див. мал)

    8 клас. Операції над текстовими величинами.


    +  - додавання тексту
    *  - дублювання тексту
    операції зрізу:
    s='Hello world'
    Запишіть в зошит результат виконання і пояснення наступних команд

    • s1=s[:6]
    • s1=s[6:]
    • s1=s[3:5]
    • s1=s[::-1] 
    Вправа 1. Слова з слова "інформатика"
    s=input('Введіть слово')
    s1=s[2:7]
    s2=s[4]+s[3]+s[5:7]+s[1]+s[7:]

    Вправа 2. Калькулятор.

    Сума двох чисел
    from tkinter import *

    def syma(event):
        c=str(int(entry1.get())+int(entry2.get()))
        text3=Label(w1,text="Відповідь "+c)
        text3.place(x=20,y=140)
    w1=Tk()

    text1=Label(w1,text="Введіть перше число")
    text1.place(x=20,y=10)
    entry1=Entry(w1)
    entry1.place(x=20,y=40)

    text2=Label(w1,text="Введіть друге число")
    text2.place(x=20,y=60)
    entry2=Entry(w1)
    entry2.place(x=20,y=90)

    but=Button(w1,text="Сума")
    but.place(x=20,y=110)
    but.bind("<Button-1>",syma)

    w1.mainloop()

    8 клас. Величини текстового типу, операції над ними. Елемент для введення даних: текстове поле.


    Завдання 1.
      Створіть програму обчислення суми двох чисел, використовуючи графічний інтерфейс. (Калькулятор на одну дію)
         1. Створіть просте вікно.
         2. Розмістіть у вікні напис "Введіть перше число" (x=20,y=10) та текстове поле для зчитування.(x=20,y=40)
         3. Сам!!! Напис та текст. поле для другого числа.(x=20,y=60)(x=20,y=90)
         4. Розмістити кнопку "Сума".(x=20,y=110)
         5. Запрограмуйте кнопку.натиснувши ЛКМ - виводиться результат виконання дії після слова "відповідь".(x=20,y=140)

    Завдання 2.
       Доповніть програму кнопками для виконання інших арифметичних операцій (Різниця, Добуток, Частка). Код програми до Завдання 1.

    ДЗ: конспект №13, повторити №12. Виконати Завдання 2.

    8 клас.

    8 клас. Практична робота №5. Створення об'єктно-орієнтованої програми, що відображає вікно повідомлення.


    Завдання.
    0. Створіть папку Пр5 та зберігайте у ній розв'язки наступних завдань з іменем Завдання ..
    1.  Створіть новий файл Python. Підключіть відповідний модуль та створіть вікно жовтого кольору, з розмірами 600х300, та заголовком "Практична робота №5", та з забороною змінювати розміри вікна.
    2. Створіть новий файл Python. Підключіть відповідний модуль та створіть вікно зеленого кольору, з розмірами 1000х600, та заголовком "Завдання №2", з мінімальними розмірами 300х300. Розмістіть у вікні напис "Я програмую на мові Python"
    3. Створіть новий файл Python. Підключіть відповідний модуль та створіть два вікна:
        "Вікно №1" - червного кольору, з розмірами 700х300, відступом від лівого краю 100 та від верхнього краю 0,  з забороною змінювати розміри вікна.
        "Вікно №2" - синього кольору, з розмірами 200х200, відступом від лівого краю 1000 та від верхнього краю 300,  з максимальними розмірами 400х400.
    4.    Створіть новий файл Python. Підключіть відповідний модуль та створіть 3 вікна, колір фону кожного відтінок зеленого; з розмірами 300 на 300, 400 на 400, 500 на 500 відповідно; відступом від лівого краю 100,200,300  та відступом від верхнього краю 50,100,150; заголовок «Вікно№1», «Вікно№2», «Вікно№3»,  та забороною змінювати розмір вікна.Вікна повинні розташовуватися послідовно, тобто друге вікно відкриється лише після закриття першого. 

    ДЗ: повторити Лекція №9.


    1. Створіть програму малювання човника. (Повторення 7 клас).

    # Підключаємо модуль turtle
    from turtle import*
    # Малюємо човник
    goto(-20,20)
    goto(100,20)
    goto(80,0)
    goto(0,0)
    up()
    goto(40,20)
    down()
    # Малюємо парус
    goto(40,120)
    goto(60,60)
    goto(40,20)

    2. Створіть програму Hello World!
    # Підключаємо модуль віконного графічного інтерфейсу tkinter
    from tkinter import*
    # створення вікна програми
    main=Tk()
    # створення текстового напису
    label=Label(text="Hello World!")
    # розміщення напису на головній формі
    label.pack()
    # запуск опрацювання подій програми
    main.mainloop()

    3. Робота з підручником с.39-43
        Програмування. Мова Пайтон.
    4. ДЗ: опрацювати с. 39-43, виконати завдання 1,2 с. 43.

    8 клас. Середовища програмування.


    1. Тест 13. Мови програмування та їх класифікація.

    2. Онлайнові середовища програмування:

    3. Офлайнове середовище IDLE можна скачати (та встановити) з сайту: https://www.python.org/
    (Детальніше:   Підручник.Інформатика 6 клас. Бондаренко О.О. Урок 17. с.34-36.)

    4. Заготовка для Вправи 2, с. 108
    # Запиши тект програми  за зразком
    print('Привіт!')
    print('Як тебе звати?')
    name = input('Введи своє ім\'я ')
    print('Радий тебе вітати, ',name)

    5. Задача. Диплом.
    Створити програму, яка зможе підписувати диплом учасників конкурсу згідно зразка. Користувач вводить таку інформацію:
    ·       Прізвище, імя учня,
    ·       Клас,
    ·       Місце проживання.
    Зразок:




    ДЗ: 1. с.34-36 Інформатика 6 клас. Бондаренко.
               2. с. 104-109 Інформатика 8 клас. Морзе.
           3. Встановити середовище IDLE

    Сучасні мови програмування.


    Середовище Блоклі
    Заповніть форму

    ДЗ: опрацювати с. 100-104.

    8 клас. Спільна робота з документом.


    Завдання:
    1. Заповніть форму.
        Таблиця відповідей.
    2. Створіть сховище для зберігання файлів засобами Google Диск.
    3. Створіть на Google Диску папку Проект_сховище та розмістіть у ній файл Кореспонденція.
    4. Створіть на Google Диску у папці Проект_сховище текстовий документ Список учасників за зразком. Надайте до нього доступ іншим учням класу за їхньою електронною адресою з правами доступу: Редагування.

    ДЗ:Інформатика 9 клас. Морзе(2017р). с. 178-184.
    виконайте тест

    Зразок до завдання 4:



    8 клас. Структура документа. Автоматичне створення змісту, покажчика.


    1. Скачайте в свою папку файли заготовки:
       Повість-казка
       Кореспонденція.
    2. Впр. 4, с. 70. Перегляд документа Повість-казка в режимі структури.
                               Вставка змісту.
                               Вставка покажчика.
    Самостійно:
    3. Впр. 5 , с. 72 На початку документа Кореспонденція створити автоматично зміст (на окремій сторінці)
    4. Впр. 6 с. 72. В кінці документа Кореспонденція створити покажчик на окремій сторінці для понять:
       кореспонденція, листи, звернення, приступ, розповідь, висновок, постскриптум, конверти,       етикет, записки, запрошення, рекомендаційні листи, ділові папери.
    5. Завдання. Застосуйте до слова Покажчик стиль Заголовок 3 та оновіть зміст. Переконайтеся, що у змісті з'явився новий пункт.
    ДЗ: с.69-72, вправа 5,6.

    8 клас. Кодування даних та апаратне забезпечення.

    8 клас. Пр15. Використання функцій табличного процесора. Умовне форматування.


    Умови завдань практичної роботи.

    Відеорозв'язки:
    Завдання 1. Степені натуральних чисел.
    Завдання 2. Об'єм газу.
    Завдання 3. Енергоспоживання.
    Завдання 4. Поїздка.
    Завдання 5. Закон Кулона.

    8 клас. Табличний процесор.


    Створіть засобами табличного процесора електронну таблицю за зразком. 
    Для прямокутного прямокутника АВС обчисіть довжину катетів за заданими значеннями гіпотенузи й прилеглого кута.


    8 клас. Практична робота №13. Розміщення аудіо- та відеоматеріалів в Інтернеті.

    8 клас. Текстові документи. Символи, списки, формули.



    8 клас Урок 28. Об'єкти та їх властивості

    Вправа 1. (автор Оксана Кімакович)
    http://LearningApps.org/view2883943
    Вправа 2. (автор Natalya Trach)
    http://LearningApps.org/view2715742

    8 клас. Урок 22.

    Середовище https://blockly-demo.appspot.com/static/demos/index.html

    Онлайн середовище програмування https://www.tutorialspoint.com/codingground.htm


    Вправа 1 http://LearningApps.org/view2708702
     Вправа 2 http://LearningApps.org/view2708755

    Програмування на Lazarus


    Lazarus - середовище швидкої розробки програмного забезпечення для компілятора Free Pascal, Delphi.
    Даний проект базується на оригінальній кроссплатформенной бібліотеці візуальних компонентів Lazarus Component Library (LCL). Багатоплатформність - це програмне забезпечення, яке працює більш ніж на одній апаратній платформі і / або операційній системі.
    Free Pascal - це компілятор мов Pascal і Object Pascal, що працює під Windows, Linux, Mac OS X, FreeBSD та іншими ОС.
    Таким чином, розроблені додатки можуть функціонувати практично під будь операційною системою.
    Все, що ви бачите на екрані під час роботи різних додатків, всі елементи (кнопки, бігунки, меню і т.п.) можна реалізувати в Lazarus.
    У Lazarus використовується технологія візуального програмування. Користувач для створення графічного інтерфейсу додатку використовує готові компоненти, значки яких перебувають на панелі компонентів. Після того як він поміщає компонент на формі, програмний код для нього генерується автоматично. Вручну залишається запрограмувати тільки ті дії, які буде виконувати цю програму.
    Процес створення програми можна розділити на наступні етапи:
    1. Створення проекту. В результаті на екрані з'являється порожня форма (вікно майбутнього докладання).
    2. Створення графічного інтерфейсу проекту - розташування необхідних елементів, завдання розмірів, зміна властивостей;
    3. Написання програмного коду, який визначить, що буде робити ваша програма.
    4. Налагодження програми.
    Введення в Lazarus:
    Уроки Lazarus:
    "Теория, мой друг, суха, но зеленеет жизни древо." И.В.Гете

    Читайте, навчайтесь, розробляйте проекти, творіть!
    Проект "Робота з формами". Створення форми "Зміст", яка об'єднує всі створені проекти.
    http://helpdelphi.ru/minemenu/ Компонент Mainmenu
    команда повторення

    Lazarus
    Как связать три формы?Перехід з форми на форму
    Програмуємо на Lazarus_ підручник Графічні примітиви
    тести_на
    Побудова графіка функції
    графика_1_ _
    графіка_2
    Тести_на 

    Немає коментарів:

    Дописати коментар