Програми

Навчальні програми

Інформатична освітня галузь

Інформатика. 5-6 класи

Інформатика. 7-9 класи

Програми та планування занять

У 2024/2025 році вивчення інформатики у 7-их класах буде проводитися з використанням таких модельних програм:

Зміст програм суттєво не змінився — відбулась “міграція” тем і розділів між класам. Нове — комп’ютерна анімація.

Модельні програми є універсальними і розраховані на учнів з різним рівнем знань, з можливістю індивідуалізації навчання — на основі модельних програм вчителі розроблять робочі навчальні програми, визначивши порядок слідування розділів та тем, і час, необхідний для їх опрацювання. Час, для досягнення визначених Державним стандартом та модельними програмами обовʼязкових результатів навчання, визначається вчителем, залежно від рівня попередньої підготовки учнів, обраної методики навчання, наявного обладнання та інших особливостей освітнього процесу у закладі освіти.

Щодо вибору модельних програм:

- як правило, використовується модельна програма, яка продовжує відповідні модельні програми 5–6 класів;

- за потреби вчитель може обрати модельну програму інших авторів, враховуючи можливу різницю їх змісту та організовуючи її надолуження;

- вибір модельних програм 7–9 класів має затверджуватись на засіданні педагогічної ради;

- змінити обрану модельну програму ви зможете тільки по закінченню курсу вивчення(тобто після 9 класу).

Кількість годин для вивчення інформатики у 7-их класах встановлюється адміністрацією закладу освіти:

  • рекомендована — 2 годин на тиждень, 70 годин на рік;
  • мінімальна — 1 година на тиждень, 35 годин на рік.

При укладанні календарно-тематичного планування варто зважати на такі речі:

  • при планування освітнього процесу важливо визначити зміст і обсяг навчального матеріалу та побудувати оптимальну для даного контингенту здобувачів знань послідовність його вивчення.
  • у календарно-тематичному плануванні мають бути всі теми, які представлені у відповідній модельній програмі;
  • при розробці робочої навчальної програми вчитель має можливість доповнити змістову частину програми актуальними темами, які відображають сучасний стан розвитку інформаційних технологій, і мають корелюватися з темами, наявними у модельній програмі ;
  • навчальна програма має затверджуватись педагогічною радою;
  • при мінімальній кількості годин мають бути розглянуті ВСІ без виключення теми відповідної модельної програми, зменшується лише кількість годин на їх вивчення;
  • обсяг навчального матеріалу, поданого у змістовій частині програми є необхідним мінімумом, визначеним Державним стандартом, його кількість на уроці має відповідати психофізіологічному розвитку дітей, не допускаючи їх перевантаження;
  • календарно-тематичне планування ПОГОДЖУЄТЬСЯ заступником директора школи з навчално-виховної роботи;
  • форма календарно-тематичного планування не регламентується нормативно-правовими документами, воно має містити інформацію про навчальний предмет, клас, навчальний період, модельну програму на підставі якої його створено, номери занять, їх теми та дати проведення. За потреби можуть бути додані примітки, вимоги до обов’язкових результатів навчання, тощо.

Вчитель може змінювати порядок вивчення тем модельної програми, не порушуючи логіки їх вивчення, він не обмежений у виборі організаційних форм, видів, методів та засобів навчальної діяльності з метою забезпечення передбачуваного Державним стандартом рівня та програмою навчальних досягнень учнів.

Модельна програма авторів Громко Г.Ю., Шевчук П.Г, Ковбаса В.М. є ідейним і логічним продовження модельної програми з інформатики для 5–6 класів за авторством О.Пасічник та Л.Чернікової, її зміст ґрунтується на таких змістових лініях :

1. Пізнаємо цифровий світ через інформацію та інформаційні процеси

2. Цифрові пристрої і апаратне забезпечення

3. Цифрова творчість, опрацювання даних та програмування

4. Людина у цифровому світі — взаємодія, безпека та відповідальність

Змістова лінія Пізнаємо цифровий світ через інформацію та інформаційні процеси реалізується через вивчення базових понять інформатики, розуміння фундаментальної важливості поняття “інформація”, кодування інформації, суті інформаційних процесів, побудову інформаційних моделей та їх дослідження.

Вивчення можливостей “Цифрових пристроїв та апаратного забезпечення” проходить через застосування цифрових пристроїв та апаратно-програмного забезпечення комп’ютерів, налаштування персонального інформаційного середовища для навчання та розвитку.

Цифрова творчість, опрацювання даних та програмування” втілюється через створення та опрацювання інформаційних продуктів(текстові документи, графічні зображення, презентації, анімації тощо) в процесі вивчення сучасних програмних засобів опрацювання цифрових даних, створення програм з використанням різних алгоритмічних структур та їх поєднанням, опрацювання даних різних типів та їх структур.

Змістова лінія “Людина у цифровому світі — взаємодія, безпека та відповідальність” впроваджується через вивчення питань щодо принципів спілкування в комп’ютерних мережах, організації співпраці, етичних та правових норм інформаційної взаємодії, ознайомлення з основними типами загроз та небезпек в інформаційних системах і мережах, способами захисту даних від несанкціонованого доступу та знищення.

В основу вивчення інформатики за цією модельною програмою закладено фундаментальні поняття “інформаціяінформаційна система”, об’єкт, “алгоритм, “модель.

Інформація розглядається як сукупність даних, які можуть бути опрацьовані комп’ютером за допомогою програмних засобів.

Комп’ютер розглядається як інформаційна система, яка поєднує апаратне та програмне забезпечення для опрацювання даних.

Об’єктна парадигма передбачає, що спостережувані сутності є об’єктами. Об’єкти можуть взаємодіяти один з одним, на об’єкти можна впливати, змінюючи їх властивості/поведінку, об’єктами є символи, повідомлення, величини, тексти, графічні образи, файли, елементи інтерфейсу, складові апаратного забезпечення, тощо. Результат зміни властивостей об’єкта або середовища, в якому він знаходиться, є подією.

Вивчення основ алгоритмізації та програмування має на меті формування алгоритмічного мислення, яке поєднує поопераційне та обчислювальне мислення.

Моделювання розглядається як метод вирішення практичних завдань.



Типова освітня програма розроблена під керівництвом О.Я. Савченко
Типова освітня програма для 1–2 класів Нової української школи розроблена під керівництвом О.Я. Савченко.
инна з 1 вересня 2018 року).

Навчальна програма стосується:
 1 клас в 2018-2019 навчальному році
 2 клас - 2019-2020 н.р.

Початкова освіта – це перший рівень повної загальної середньої освіти, який відповідає першому рівню Національної рамки кваліфікацій.
Метою початкової освіти є всебічний розвиток дитини, її талантів, здібностей, компетентностей та наскрізних умінь відповідно до вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб, формування цінностей та розвиток самостійності, творчості, допитливості, що забезпечують її готовність до життя в демократичному й інформаційному суспільстві, продовження навчання в основній школі.

Типова освітня програма розроблена під керівництвом Р.Б. Шияна
Типова освітня програма для 1–2 класів Нової української школи розроблена під керівництвом Р.Б. Шияна.
инна з 1 вересня 2018 року).

Навчальна програма стосується:
 1 клас в 2018-2019 навчальному році
 2 клас - 2019-2020 н.р.

Типова освітня програма початкової освіти (далі типова освітня програма) окреслює рекомендовані підходи до планування й організації закладом початкової освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом початкової освіти.

Hавчальна програма "Інформатика" 5-9 класи 2017
Навчальна програма "Інформатика" для учнів 5-9 класів
загальноосвітніх навчальних закладів (поступово 
набуває чинності з 1 вересня 2017).

Навчальна програма стосується:
5-6 класів в 2017-2018 навчальному році
7 клас - 2018-2019 н.р.
8 клас - 2019-2020 н.р.
9 клас - 2020-2021 н.р.

Посилання на чинні в 2017-2018 н.р програми:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/16NyRYEKgeQ4T5BE68La-s2gn0q2MPyIWSWx-Vdw-zmA/edit#gid=1415588136
що на сайті Інституту модернізації змісту освіти:
https://imzo.gov.ua/pidruchniki/pereliki/

Метою базової загальної середньої освіти є розвиток і соціалізація особистості учнів, формування їхньої національної самосвідомості, загальної культури, світоглядних орієнтирів, екологічного стилю мислення і поведінки, творчих здібностей, дослідницьких і життєзабезпечувальних навичок, здатності до саморозвитку й самонавчання в умовах глобальних змін і викликів.

Навчальна програма вибірково-обов’язкового предмету для учнів 10-11 класів. Інформатика. Рівень стандарту. 2018 рік
Навчальна програма вибірково-обов’язкового предмету для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Інформатика. Рівень стандарту. 2018 рік.
инна з 1 вересня 2018 року).

Навчальна програма стосується:
10 клас в 2018-2019 навчальному році
11 клас - 2019-2020 н.р.

Програма розрахована на вивчення інформатики в 10–11 класах загальноосвітніх навчальних закладів як вибірково-обов’язкового предмету навчального плану в обсязі до 105 годин, з яких 35 годин складає інваріантний базовий модуль.

Навчальна програма для 10-11 класів. Інформатика. Профільний рівень. 2018 рік.
Навчальна програма для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Інформатика. Профільний рівень. 2018 рік.
инна з 1 вересня 2018 року).

Навчальна програма стосується:
10 клас в 2018-2019 навчальному році
11 клас - 2019-2020 н.р.

Інформатика є одним із засобів формування не тільки освітнього, а й розвиваючого та інтелектуального потенціалу особистості. У процесі профільного вивчення інформатики основні завдання курсу значно розширюються та доповнюються, що обумовлено необхідністю виявлення та розвитку в учнів логічних здібностей, підготовки їх до участі в інтелектуальних змаганнях та наукових дискусіях, формування в них стійкого інтересу до інформатики і пов’язаної з нею професійної діяльності, підготовки до навчання у вищих навчальних закладах.
Дана програма розроблена відповідно до Типового навчального плану загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання.
Програма профільного вивчення інформатики розрахована на викладання у 10-11 класах. Загальна кількість годин 350 (175 на рік 5 годин на тиждень).

           

Немає коментарів:

Дописати коментар