Навчальні програми
Інформатична освітня галузь
Інформатика. 5-6 класи
Інформатика. 7-9 класи
- Модельна навчальна програма «Інформатика. 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Морзе Н. В., Барна О. В.)
- Модельна навчальна програма «Інформатика. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Пасічник О. В., Козак Л. З., Ворожбит А. В.)
- Модельна навчальна програма «Інформатика. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Бондаренко О. О., Ластовецький В. В., Пилипчук О. П., Шестопалов Є. А.)
- Модельна навчальна програма «Інформатика. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Громко Г.Ю., Шевчук П.Г, Ковбаса В.М.)
Інформатика. 5-6 класи
Інформатика. 7-9 класи
- Модельна навчальна програма «Інформатика. 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Морзе Н. В., Барна О. В.)
- Модельна навчальна програма «Інформатика. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Пасічник О. В., Козак Л. З., Ворожбит А. В.)
- Модельна навчальна програма «Інформатика. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Бондаренко О. О., Ластовецький В. В., Пилипчук О. П., Шестопалов Є. А.)
- Модельна навчальна програма «Інформатика. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Громко Г.Ю., Шевчук П.Г, Ковбаса В.М.)
Програми та планування занять
У 2024/2025 році вивчення інформатики у 7-их класах буде проводитися з використанням таких модельних програм:
- Інформатика 7–9 кл. Ривкінд та ін.
- Інформатика 7–9 кл. Завадський та ін.
- Інформатика 7–9 кл. Морзе та ін.
- Інформатика 7–9 кл. Бондаренко та ін.
- Інформатика 7–9 кл. Пасічник та ін.
- Інформатика 7–9 кл. Громко та ін.
Модельні програми є універсальними і розраховані на учнів з різним рівнем знань, з можливістю індивідуалізації навчання — на основі модельних програм вчителі розроблять робочі навчальні програми, визначивши порядок слідування розділів та тем, і час, необхідний для їх опрацювання. Час, для досягнення визначених Державним стандартом та модельними програмами обовʼязкових результатів навчання, визначається вчителем, залежно від рівня попередньої підготовки учнів, обраної методики навчання, наявного обладнання та інших особливостей освітнього процесу у закладі освіти.
Щодо вибору модельних програм:
- як правило, використовується модельна програма, яка продовжує відповідні модельні програми 5–6 класів;
- за потреби вчитель може обрати модельну програму інших авторів, враховуючи можливу різницю їх змісту та організовуючи її надолуження;
- вибір модельних програм 7–9 класів має затверджуватись на засіданні педагогічної ради;
- змінити обрану модельну програму ви зможете тільки по закінченню курсу вивчення(тобто після 9 класу).
Кількість годин для вивчення інформатики у 7-их класах встановлюється адміністрацією закладу освіти:
- рекомендована — 2 годин на тиждень, 70 годин на рік;
- мінімальна — 1 година на тиждень, 35 годин на рік.
При укладанні календарно-тематичного планування варто зважати на такі речі:
- при планування освітнього процесу важливо визначити зміст і обсяг навчального матеріалу та побудувати оптимальну для даного контингенту здобувачів знань послідовність його вивчення.
- у календарно-тематичному плануванні мають бути всі теми, які представлені у відповідній модельній програмі;
- при розробці робочої навчальної програми вчитель має можливість доповнити змістову частину програми актуальними темами, які відображають сучасний стан розвитку інформаційних технологій, і мають корелюватися з темами, наявними у модельній програмі ;
- навчальна програма має затверджуватись педагогічною радою;
- при мінімальній кількості годин мають бути розглянуті ВСІ без виключення теми відповідної модельної програми, зменшується лише кількість годин на їх вивчення;
- обсяг навчального матеріалу, поданого у змістовій частині програми є необхідним мінімумом, визначеним Державним стандартом, його кількість на уроці має відповідати психофізіологічному розвитку дітей, не допускаючи їх перевантаження;
- календарно-тематичне планування ПОГОДЖУЄТЬСЯ заступником директора школи з навчално-виховної роботи;
- форма календарно-тематичного планування не регламентується нормативно-правовими документами, воно має містити інформацію про навчальний предмет, клас, навчальний період, модельну програму на підставі якої його створено, номери занять, їх теми та дати проведення. За потреби можуть бути додані примітки, вимоги до обов’язкових результатів навчання, тощо.
Вчитель може змінювати порядок вивчення тем модельної програми, не порушуючи логіки їх вивчення, він не обмежений у виборі організаційних форм, видів, методів та засобів навчальної діяльності з метою забезпечення передбачуваного Державним стандартом рівня та програмою навчальних досягнень учнів.
Модельна програма авторів Громко Г.Ю., Шевчук П.Г, Ковбаса В.М. є ідейним і логічним продовження модельної програми з інформатики для 5–6 класів за авторством О.Пасічник та Л.Чернікової, її зміст ґрунтується на таких змістових лініях :
1. Пізнаємо цифровий світ через інформацію та інформаційні процеси
2. Цифрові пристрої і апаратне забезпечення
3. Цифрова творчість, опрацювання даних та програмування
4. Людина у цифровому світі — взаємодія, безпека та відповідальність
Змістова лінія “Пізнаємо цифровий світ через інформацію та інформаційні процеси” реалізується через вивчення базових понять інформатики, розуміння фундаментальної важливості поняття “інформація”, кодування інформації, суті інформаційних процесів, побудову інформаційних моделей та їх дослідження.
Вивчення можливостей “Цифрових пристроїв та апаратного забезпечення” проходить через застосування цифрових пристроїв та апаратно-програмного забезпечення комп’ютерів, налаштування персонального інформаційного середовища для навчання та розвитку.
“Цифрова творчість, опрацювання даних та програмування” втілюється через створення та опрацювання інформаційних продуктів(текстові документи, графічні зображення, презентації, анімації тощо) в процесі вивчення сучасних програмних засобів опрацювання цифрових даних, створення програм з використанням різних алгоритмічних структур та їх поєднанням, опрацювання даних різних типів та їх структур.
Змістова лінія “Людина у цифровому світі — взаємодія, безпека та відповідальність” впроваджується через вивчення питань щодо принципів спілкування в комп’ютерних мережах, організації співпраці, етичних та правових норм інформаційної взаємодії, ознайомлення з основними типами загроз та небезпек в інформаційних системах і мережах, способами захисту даних від несанкціонованого доступу та знищення.
В основу вивчення інформатики за цією модельною програмою закладено фундаментальні поняття “інформація”, “інформаційна система”, “об’єкт”, “алгоритм”, “модель”.
Інформація розглядається як сукупність даних, які можуть бути опрацьовані комп’ютером за допомогою програмних засобів.
Комп’ютер розглядається як інформаційна система, яка поєднує апаратне та програмне забезпечення для опрацювання даних.
Об’єктна парадигма передбачає, що спостережувані сутності є об’єктами. Об’єкти можуть взаємодіяти один з одним, на об’єкти можна впливати, змінюючи їх властивості/поведінку, об’єктами є символи, повідомлення, величини, тексти, графічні образи, файли, елементи інтерфейсу, складові апаратного забезпечення, тощо. Результат зміни властивостей об’єкта або середовища, в якому він знаходиться, є подією.
Вивчення основ алгоритмізації та програмування має на меті формування алгоритмічного мислення, яке поєднує поопераційне та обчислювальне мислення.
Моделювання розглядається як метод вирішення практичних завдань.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар