9 клас


Завдання для учнів   

Вітаю Вас, шановні дев'ятикласники!

Протягом цього навчального року ми вивчимо 5 розділи, що стосуються програмного забезпечення та інформаційної безпеки, працюватимемо з 3D-графікою, працюватимемо з табличними даними, базою даних та продовжимо вивчати розділ програмування та розробки програм. Впродовж навчального року нас очікує групова та проєктна робота, багато конкурсів та пригод, тож буде цікаво!


ОГОЛОШЕННЯ! 
Дистанційне навчання з інформатики для учнів

Добрий день і доброго здоров'я усім моїм учням!!!У зв'язку з карантином ви можете скористатися дистанційною формою навчання уроків інформатики, які організовуватимуться таким чином:
Для 7-10 класів створенні хмарні кабінети за допомогою сервісу Google Classroom. У групи  Viber кинуті інструкції для приєднання та коди потрібних для вас класів.
Для цього вам потрібно:
1.Увійти у власний Google-акаунт (створіть акаунт у кого відсутня електронна скринька)
2.Зайти на сторінку Classroom за посиланням https://classroom.google.com або обрати команду Класс
3.Приєднатися
4.Ввести код доступу для вашого класу
·                     

Сподіваюся на плідну співпрацю та оптимізм!!!

 Завдання знаходяться в Google Classroom, 
оновлюються кожен тиждень. Слідкуйте та виконуйте. Терміни виконання також задаються.


Увага! Для 8-9 класів. Посилання для скачування Lazarus (windows 64 bit): скачатиПравила поведінки в кабінеті ІІКТ




9 клас

Розділ 1. Інформаційні технології у суспільстві


Урок 1. Правила ТБ. Класифікація програмного забезпечення. Операційні системи, їхні різновиди. Драйвери. Ліцензії на програмне забезпечення, їх типи. Поняття інсталяції та деінсталяції програмного забезпечення.

Урок 2. Стиснення та архівування даних. Види стиснення даних. Архіватори.

Урок 3. Класифікація загроз безпеці та пошкодження даних у комп’ютерних системах. Практичне завдання

Урок 4. Захист даних. Шкідливі програми, їх типи, принципи дії і боротьба з ними.

Урок 5. Загрози, що виникають при роботі в Інтернеті

Урок 6. Безпечне зберігання даних. Резервне копіювання та відновлення даних. Безпечне видалення даних.

Урок 7. Налаштовування параметрів безпеки в середовищі браузера. Практична робота №2

Урок 7(2). Підсумковий урок з теми "Інформаційні технології у суспільстві"


Розділ 2. Опрацювання табличних даних



Урок 8. Абсолютні, відносні й мішані посилання на комірки та діапазони комірок.

Урок 9. Практична робота 3. Розв’язування задач на обчислення.

Урок 10,11. Математичні, статистичні функції.

Урок 12. Логічні функції.

Урок 13. Логічні функції.

Урок 14. Практична робота 4. Використання математичних, логічних та статистичних функцій табличного процесора.

Урок 15,16. Діаграми. Вибір типу та побудова діаграм. Зображення рядів даних

Урок 17. Сортування. Електронна таблиця як засіб подання відомостей про однотипні об’єкти

Урок 18. Прості та розширені фільтри.

Урок 19. Обчислення підсумків. Умовне форматування. Експорт та імпорт електронних таблиць

Урок 20. Практична робота 5. Упорядкування даних у таблицях. Автоматичні та розширені фільтри.

Розділ 3. Системи керування базами даних


Урок 23,24. Поняття та призначення баз даних. Ознайомлення з системою керування базами даних.

Урок 25. Поняття таблиці, поля, запису, ключа таблиці.

Урок 26. Додавання, видалення, редагування даних у базі

Урок 27. Практична робота №6. Редагування таблиці бази даних

Урок 28. Фільтрація та сортування даних у таблицях

Урок 29. Автоматизоване створення запитів у базі даних

Урок 30. Практична робота №7. Створення запитів на вибірку даних


Розділ 4. Алгоритми та програми


Відео-інструкція роботи в онлайн-середовищі replit.com

Відео-інструкція роботи в Pydriod 3

Довідник команд python

Урок 31. Введення й виведення даних (повторення)

Урок 32. Складання і реалізація проектів з введенням й виведенням даних (повторення)

Урок 33. Вирази. Логічні вирази та змінні

Урок 34. Логічні операції

Урок 35. Умовні оператори (коротка та повна форма)

Урок 36. Розв'язування задач з використанням розгалуження

Урок 37. Розв'язування задач з використанням розгалуження

Урок 38. Прапорці

Урок 39. Перемикачі

Урок 40. Практична робота 8. "Проєкти з розгалуженнями"

Урок 41. Цикли з лічильником

Урок 42. Цикли з лічильником

Урок 43. Цикли з лічильником

Урок 44. Практична робота 9 "Проекти з циклами і розгалуженнями"



Розділ 5. 3D-графіка



Урок 48. Тривимірна графіка. Принципи тривимірної навігації. Класифікація програм для роботи з тривимірною графікою

Урок 55. Додавання тривимірних примітивів. Переміщення, масштабування, обертання об’єктів.

Урок 56. Групування, вирівнювання, копіювання та клонування об’єктів.

Урок 57. Екструдування форми об’єктів

Урок 58. Практична робота 1. Створення тривимірних моделей

Урок 58(2). Практична робота 2. Створення тривимірних моделей

Урок 59. Текстові об’єкти та їх редагування

Тема 1. Програмне забезпечення та інформаційна безпека

Урок 1-2. Інструктування з безпеки життєдіяльності та правил поведінки під час роботи в комп’ютерному класі.
Діагностична контрольна робота. Повторення та актуалізація вивченого в 8 класі.

  1. Перегляньте відео від Tetiana Tkachenko "Техніка безпеки в комп'ютерному класі".

  2. Виконайте інтерактивну вправу за посиланням http://learningapps.org/watch?v=p29e2gysk

  3. Виконайте завдання діагностичної контрольної роботи за курс 8 класу (ПОСИЛАННЯ НА ТЕСТУВАННЯ)
    УВАГА! Приєднуючись до сесії тестування, обов'язково вказуйте СВОЄ ПРІЗВИЩЕ ТА ІМ'ЯУ випадку використання нікнеймів робота оцінена не буде!

  4. Домашнє завдання: надішліть листа на електронну скриньку вчителю elenmak78@gmail.com. У темі листа обов'язково вкажіть Ваше прізвище, ім'я та клас, у тексті листа напишіть про Ваші очікування від вивчення інформатики у 9 класі.

Урок 3. Класифікація програмного забезпечення

Очікувані результати заняття. Після цього заняття потрібно вміти:

  • Називати типи програмного забезпечення; пояснювати відмінності між ними та наводити приклади.

  • Добирати програмне забезпечення під конкретні задачі

  1. Перегляньте презентацію до уроку.

  2. Виконайте вправу:
    "Типи файлів та програми" https://learningapps.org/watch?v=p2jpez64j01 ;
    "Програмне забезпечення комп'ютерних систем" https://learningapps.org/view2630722

  3. Виконайте завдання.
    Заповніть таблицю програмних засобів, перетягуючи назви програм у відповідні клітинки і відправте файл з результатом роботи на пошту вчителю: завантажити завдання.

  4. Домашнє завдання: опрацювати з підручника (для 8 класу) параграф 5, с. 29-33

Урок 4. Операційні системи, їхні різновиди. Драйвери.

Очікувані результати заняття. Після цього заняття потрібно вміти:

  • Класифікувати операційні системи; пояснювати призначення драйверів.

  1. Актуалізація опорних знань. Виконайте інтерактивну вправу:
    "Програмне забезпечення комп'ютера" https://learningapps.org/view2524045

  2. Перегляньте презентацію до уроку.

  3. Перегляньте анімацію - "Еволюція робочого столу"

  4. Виконайте інтерактивні вправи:
    "Операційна система і її складові. Інформатика 9 клас" https://learningapps.org/view2679744 ;
    "Основні елементи Windows" https://learningapps.org/view2680332 .
    "Системні утиліти" https://learningapps.org/watch?v=p7g84grej20

  5. Виконайте завдання.

    1. Запишіть у зошит папки, доступні для вашого користувача у C:\Documents and Settings\. Запишіть розміри цих папок.

    2. Запишіть у зошит параметри Вашого робочого комп’ютера із Властивостей системи

  6. Домашнє завдання: опрацювати з підручника (для 8 класу) параграф 5, с. 33-36. Переглянути навчальне відео на каналі ДистОсвіта (автор - Оксана Пасічник) за посиланням https://youtu.be/k9p3PCByWnQ .
    Запишіть у зошит параметри домашнього комп’ютера (або телефона).

Очікувані результати заняття. Після цього заняття потрібно вміти:

  • Налаштовувати роботу операційної системи.

Урок 5. Поняття інсталяції та деінсталяції програмного забезпечення.

Очікувані результати заняття. Після цього заняття потрібно вміти:

  • Пояснювати поняття сумісності програмного забезпечення.

  1. Перегляньте презентацію до уроку.

  2. Виконайте інтерактивну вправу:
    "Етапи установки програми" https://learningapps.org/watch?v=pzqhf5623

  3. Перегляньте інтерактивну демонстрацію встановлення Windows7 на сайті ДистОсвіта (автор - Оксана Пасічник) за посиланням: Встановлення Windows7 - інтерактивна демонстрація

  4. Домашнє завдання: опрацювати з підручника (для 8 класу) параграф 5, с. 36-38, презентацію до уроку. Встановити на телефон додаток Google Classroom.

Урок 7-8. Стиснення та архівування даних. Резервне копіювання даних.
Практична робота 1. Архівування та розархівування даних.

Очікувані результати заняття. Після цього заняття потрібно вміти:

  • Пояснювати принципи стиснення даних.

  • Називати типи файлів архівів.

  • Уміти стискати файли та розпаковувати архіви.

  1. Перегляньте презентацію до уроку.

  2. Виконайте інтерактивну вправу:
    "Стиснення з втратами і без втрат" https://learningapps.org/watch?v=pik98e1pc20
    "Знімні носії даних" https://learningapps.org/watch?v=pqkm75w0j20

  3. Виконайте тестування.

  4. Виконайте практичне завдання з архівування та розархівування даних.
    Файли для архівування: завантажити папку.
    Завантажити файл звіту.

  5. Домашнє завдання: опрацювати з підручника (для 8 класу) параграф 5, с. 38-42, презентацію до уроку.

Урок 9. Шкідливе програмне забезпечення та боротьба з ним.
Антивірусні та антишпигунські програми, їх налаштування.

Очікувані результати заняття. Після цього заняття потрібно вміти:

  • Називати основні типи шкідливих програм та пояснювати принцип їх дії.

  • Застосовувати антивірусну програму для захисту комп’ютерного пристрою від інформаційних загроз;

  • Налаштовувати параметри антивірусної програми.

  1. Перегляньте презентацію до уроку (використано матеріали сайту https://dystosvita.gnomio.com).

  2. Виконайте інтерактивні вправи:
    "Антивірусні програми" https://learningapps.org/view1760664
    "Класифікація комп'ютерних вірусів" https://learningapps.org/view3965693
    "Захист даних. Шкідливі програми, їх типи..." https://learningapps.org/view3965478

4. За допомогою одного з онлайн-сервісів підготуйте карту знань про комп'ютерні віруси.

  • Сoogle — www.coggle.it - онлайн додаток для створення карт знань (mind map, ментальних карт) у якому передбачено безкоштовний тарифний план. Нічого не потрібно скачувати, встановлювати, сервіс працює у браузері. Додаток підтримує використання зображень, індивідуальні колірні схеми й можливість перегляду історії документа. Mind-map, створені в програмі Coggle, можуть експортуватися в форматі PNG або PDF.

  • MindMup 2 — www.mindmup.com - присутні усі основні можливості для створення якісного дизайну, просте управління, безкоштовний експорт в PDF (посилання доступне протягом доби), карти синхронізуються, якщо на пристроях один аккаунт, імпорт картинок з диска або хмари у 2 кліка. Є декілька тарифів. Безкоштовний пакет — користувачі безкоштовної версії можуть створювати загальнодоступні карти до 100 Кб терміном на 6 місяців.

  • BubblUs — www.bubbl.us - веб-додаток для складання карт знань в режимі онлайн. Додаток дозволяє скласти прості Mind-map і експортувати їх в форматі зображень (JPG або PNG). Обмеження безкоштовної версії — існує можливість створення тільки трьох аркушів.

5. Домашнє завдання: опрацювати параграф 9, п.п. 9.4-9.5 (підручник 9 кл), презентацію до уроку.

Урок 10. Основні дії для захисту від шкідливого програмного забезпечення.

Очікувані результати заняття. Після цього заняття потрібно вміти:

  • Розуміти принципи і знати методи захисту від інформаційних загроз.

  1. Перегляньте презентацію до уроку (використано матеріали сайту https://dystosvita.gnomio.com/).

  2. Виконайте інтерактивні вправи:
    "Загрози даних та інформаційних систем" https://learningapps.org/watch?v=p2ed37iht20
    "Типи зловмисного програмного забезпечення" https://learningapps.org/view4526039

  3. Перегляньте відео:

Домашнє завдання: опрацювати параграф 10 (підручник 9 кл), презентацію до уроку.

Урок 12. Загрози безпеці та пошкодження даних у комп’ютерних системах.

Очікувані результати заняття. Після цього заняття потрібно вміти:

  • Дотримуватися принципів інформаційної безпеки під час роботи з інформаційними технологіями та системами.

  1. Виконайте тестування в програмі MyTestX.

  2. Перегляньте навчальне відео від Оксани Пасічник.

  3. Виконайте інтерактивну вправу:
    "Інформаційна безпека" https://learningapps.org/watch?v=p1f6yddic20

  4. Виконайте практичне завдання:

    • 1) Запустіть браузер, установлений на вашому комп'ютері.

    • 2) Установіть такі налаштування браузера:
      - Захистіть себе і свій пристрій від небезпечних сайтів – включено.
      - Заборонити всім сайтам відображати спливаючі вікна;
      - Заборонити всім сайтам відстежувати ваше фізичне місцезнаходження;
      - Заборонити всім сайтам показувати сповіщення;

      - Заборонити сайтам доступ до вашого мікрофона;
      - Заборонити сайтам доступ до вашої камери;
      - Заборонити всім сайтам автоматично завантажувати кілька файлів.

    • 3) Очистіть кеш та файли cookie

    • 4) Створіть у текстовому процесорі документ зі звітом про практичну роботу. Додайте у звіт скріншоти з установленими відповідно до завдання 2 налаштуваннями браузера.

Домашнє завдання: опрацювати параграф 9: п.п. 9.1, 9.3, повторити п.п. 9.4, 9.5, повторити матеріал параграфа 10: п.п. 10.1-10.3 (підручник 9 кл).
Складіть список порад щодо захисту комп'ютера від шкідливого програмного забезпечення.

Урок 13-14. Інтелектуальна власність та авторське право.
Ліцензії на програмне забезпечення, їх типи.

Очікувані результати заняття. Після цього заняття потрібно:

  • Усвідомлювати важливість використання легального програмного забезпечення та контенту, а також відповідальність за порушення законів щодо захисту даних.

  1. Перегляньте презентацію до уроку (використано матеріали сайту https://dystosvita.gnomio.com/).

  2. Перегляньте відео "Академічна доброчесність":

3. Матеріали для ознайомлення (використано матеріали сайту https://dystosvita.gnomio.com/):

Домашнє завдання: підготуватися до тематичного оцінювання - повторити матеріал параграфів 9 та 10 (підручник 9 кл), та матеріал параграфу 5 (підручник 8 кл.).

Тема 2. Алгоритми та програми.

Урок 15. Повторення матеріалу, вивченого раніше. 04.11.2020

Матеріал для повторення

  1. Перегляньте презентацію з матеріалами, які ми вивчали в курсі 8 класу.

  2. Про те, що таке мова програмування, середовище програмування можна повторити тут: параграф 15 підручника для 8 класу (скачати можна за посиланням вище), с. 100 - 105. Особливу увагу зверніть на інтегроване середовище IDLE (с. 105 вгорі - ми працюємо саме з цим середовищем 😉)

  3. Згадуємо, що таке величини (змінні і константи), їхні властивості. Прості типи даних в Python, операції над ними. Щоб краще пригадати, перегляньте дуже навчальні відео від Оксани Пасічник.

Завдання на повторення

Виконайте запропоновані вправи і завдання, створені проекти надішліть на електронну пошту elenmak78@gmail.com

Детальніше тут (матеріали для повторення): Карантин 2019-2020
(8 клас, тема "Алгоритми та програми", дистанційне навчання)

Урок 16-17. Структуровані типи даних. Поняття одновимірного масиву (списку).
Урок 18. Введення й виведення значень елементів масиву (списку).

  1. Перегляньте навчальні відео від Оксани Пасічник.

  2. ´Списки (List) в мові програмування Python, як і рядки, є впорядкованими послідовностями.
    Список - це cтруктура даних, яка зберігає набір елементів. У мові Python список може містити елементи різних типів, і не потрібно попередньо оголошувати розмір такого списку.
    Об'єкти у списку відокремлюються один від одного за допомогою 
    коми.
    Доступ до окремих елементів списку здійснюється через вказання імені списку і порядкового номера (індекса) конкретного елемента у квадратних дужках. Варто пам'ятати, що нумерація починається з нуля. Можна також нумерувати елементи списку від'ємними числами (з кінця списку).

Домашнє завдання: переглянути навчальні відео до уроку, вивчити матеріал конспекту.

Урок 19-20. Способи заповнення масиву (списку) значеннями.
Типові алгоритми опрацювання даних в одновимірному масиві (списку).

Задача 1. Створити список з 10 випадкових елементів (від -10 до 10) і надрукувати його.

Задача 2. Створити список з 10 випадкових елементів (від -10 до 10). Надрукувати лише додатні з них.

Задача схожа до першої. Проте, у першій задачі ми друкували всі елементи списку, а тут - перед тим, як друкувати потрібно перевірити, чи цей елемент є додатним.
1) За допомогою циклу перебираємо всі елементи.
2) Якщо елемент більший нуля, то друкуємо його.
3) Не забуваємо про відступи! Команди FOR та IF потребують відступів та двокрапок.

Задача 3. Створити список з 10 випадкових елементів (від -10 до 10). Знайти суму цих елементів.

Щоб знайти суму елементів списку, потрібно:
1) Створити змінну, яка буде накопичувати суму, наприклад s. На початку ініціалізувати її значення, s=0
2) За допомогою циклу перебираємо усі елементи списку. Можна це робити за номерами чи за самими елементами.
3) У циклі додаємо до змінної s кожен елемент, який розглядаємо.
4) Після завершення циклу друкуємо результат, тобто значення змінної s.

Домашнє завдання.
Задача 4. Створити список з 10 випадкових елементів (від -10 до 10). Змінити знак для всіх елементів списку.

1) За допомогою циклу перебираємо всі елементи. У цій задачі необхідно перебирати елементи за їх номерами, оскільки потрібно буде змінювати значення цих елементів.
2) У циклі змінюємо знак елемента: spysok[nomer] = - spysok[nomer]
3) Друкуємо список з оновленими значеннями

Урок 21-22. Алгоритм знаходження елементів, що задовольняють задані умови.
Пошук у масиві (списку) за певними критеріями.

Опрацюйте навчальний матеріал, перегляньте запропоноване відео від Оксани Пасічник (за матеріалами сайту ДистОсвіта https://dystosvita.gnomio.com/ ) та розв'яжіть запропоновані задачі.

Задача 1. Знайти максимальний елемент списку .

Задача 2. Знайти номер максимального елемента списку.
Перебирати елементи списку можна двома способами:

for element in spysok:
if element>big:
big=element
АБО
for nomer in range(10):
if spysok[nomer]>big:
big=spysok[nomer]

У таких записах element та spysok[nomer] позначають елементи списку. Водночас із запису spysok[nomer] ми можемо дізнатись ще й номер цього елемента. У записі element цю інформацію отримати не можна.

У мові Python передбачено стандартні функції пошуку максимального елемента (max) та номера елемента з певним значенням (index).

Дослідіть, що відбувається, якщо у списку кілька елементів мають максимальне значення.

Функція spysok.count(a) визначає кількість елементів а у списку spysok

Задача 3. Знайти різницю між найбільшим та найменшим елементами списку .

Задача4. Знайти номери всіх максимальних елементів списку .
Потрібно визначити значення найбільшого елемента, а потім надрукувати номери всіх елементів, рівних йому.

Задача 5. Поміняти місцями найбільший та найменший елементи списку.

Задача 6. Знайти найбільший парний елемент списку (Необхідно перевіряти не лише, чи елемент більший за поточне максимальне значення, але й чи елемент є парним. Парне число - дає остачу нуль при діленні (%) на 2).

Домашнє завдання.
Задача 7. Знайти відстань між розташуванням найбільшого та найменшого елементів списку (різниця номерів) .

Переглянути навчальне відео до уроків 19-20, 21-22.

Урок 23-24. Алгоритм знаходження підсумкових величин.
Зміна порядку елементів масиву (списку)

Опрацюйте навчальний матеріал (за матеріалами сайту ДистОсвіта https://dystosvita.gnomio.com/ )

Елементи та їх номери

У мові Python елементи списку можна перебирати як за номерами, так і за значеннями.

Наприклад, якщо ми маємо список spysok, то команда циклу

for element in spysok:

перебиратиме всі елементи цього списку, за їхніми значеннями: 1,5,-2,8 і так далі до -5. Для деяких задач такого перебору достатньо - в тому разі, якщо нам не потрібно працювати з номерами цих елементів.

Якщо ж ми сформулюємо цикл інакше:

for nomer in range(10):

То перебиратимемо номери елементів списку, від 0 до 9. За такого формулювання циклу ми маємо можливість працювати як з номерами елементів (від 0 по 9), так і з їх значеннями spysok[nomer]

Функція len(spysok) визначає розмір, довжину списку, або кількість його елементів. Зауважте, що якщо у списку 10 і це len(spysok) елементів, то їх номери від 0 по 9, тобто від 0 по len(spysok)-1.

Для перебору номерів елементів можна використати цикл:

for nomer in range(len(spysok)):

Задача 1. Надрукувати лише ті елементи, для яких значення менше за номер (з прикладу: -2, 0, -3, 6, 4, -5)

Зміна порядку елементів

Додавання елементів до списку

spysok.append(k) - додає 1 елемент k у кінець списку

spysok.insert(n,k) - додає 1 елемент k всередину списку, на заданий номер n

spysok.extend(a,b,c) - додає кілька елементів a,b,c у кінець списку

Видалення елементів

letters.remove('c')

del letters[3]

lastLetter = letters.pop()

Пошук елемента у списку

'a' in letters

Номер елемента

letters.index('d')

Найбільший елемент

max(spysok)

Номер найбільшого елемента

spysok.index(max(spysok))

Задача 2. Видалити зі списку найбільший елемент

import random
spysok=[]

for nomer in range(10):
k=random.randint(0,5)
spysok.append(k)

print(spysok)
m=max(spysok)

while m in spysok:
spysok.remove(max(spysok))

print(spysok)

Задача 3. Записати в список номери максимальних елементів списку

import random
spysok=[]

for nomer in range(10):
k=random.randint(0,5)
spysok.append(k)

print(spysok)
maxnomer=[]

for nomer in range(10):
if spysok[nomer]==max(spysok):
maxnomer.append(nomer)

print(maxnomer)

Домашнє завдання.
Задача 4. Замінити елементи списку, менші за середнє значення, нулями, а більші за середнє значення - одиницями (з прикладу: середнє значення 2.3, тому відповідь: 0 1 0 1 0 1 0 1 1 0)

Спочатку потрібно знайти середнє значення списку. Тоді перебирати елементи за їх номерами (лише так ми зможемо їх змінювати). Якщо поточний елемент менший за середнє значення - то цей елемент стає 1, інакше - 0.

Урок 25. Алгоритми впорядкування масиву (списку)

Опрацюйте навчальний матеріал (за матеріалами сайту ДистОсвіта https://dystosvita.gnomio.com/ )

Функції та методи сортування

Функції та методи - це вбудовані команди (послідовності команд, підпрограми), котрі застосовуються до об'єктів основної програми.

Функція - іменована послідовність команд, котра, як правило, має результат, котрий повертається в основну програму. Наприклад, sorted(spysok) . Функція має аргумент - назву списку, який пишеться в дужках. Функція повертає результат, але не змінює самого списку.

Метод - функція, котра використовується з об'єктами певного типу (класу). Першим формальним параметром є ім'я об'єкту. Наприклад, spysok.sort(). Метод застосовується до конкретного об'єкту (списку), і змінює його.

Наприклад, розглянемо початковий список

spysok=[1,5,2,8,4,0,6,8]

Якщо до цього списку застосуємо функцію sorted, то команда

print(sorted(spysok))

виведе впорядкований список. Але наступна команда

print(spysok)

дозволяє переконатись, що сортування відбулось лише під час друку, сам список залишився незмінний.

Якщо ж ми застосуємо метод sort(), то наступна команда друку дозволяє переконатись, що список тепер відсортовано.

spysok.sort()

print(spysok)

Щоб відсортувати у порядку спадання, можна вказати параметр reverse:

spysok.sort(reverse=True)

Для довідки: сортування у Python відбувається за алгоритмом Тімсорт: https://ru.wikipedia.org/wiki/Timsort


Немає коментарів:

Дописати коментар