четвер, 3 грудня 2015 р.

Урок формування компетентностей

Урок формування компетентностей

Шановні колеги! Пропонуємо Вам витяг із Додатка до листа Міністерства освіти 
і науки України від   26.06.  2015 р. №  1/9-305 "Особливості вивчення 
базових дисципліну загальноосвітніх навчальних закладах  
у 2015/2016 навчальному році"
Зазначаємо, що вчитель має право корегувати послідовність вивчення тем, 
визначених у навчальній програмі на свій розсуд.
Новою для учнів та вчителів, які викладають інформатику в 7 класі, буде 
тема «Розв’язування компетентнісних задач», що є однією з важливих 
складових роботи в системі навчання інформатики. Розв’язування 
компетентнісних задач зазвичай передбачає сім етапів діяльності учнів:
· визначення, ідентифікація даних: учень розуміє умову задачі, правильно 
ідентифікує поняття, деталізує запитання, знаходить у тексті задачі 
відомості та дані, які задані в явному чи неявному вигляді;
· пошук даних: учень формує стратегію розв’язування задачі, планує свою 
роботу при виконанні завдання, добирає умову пошуку для розв’язування 
завдання, співставляє результати пошуку із метою, здійснює пошук даних в 
Інтернеті);
· управління: учень структурує потрібні дані для пошуку розв’язку;
· інтеграція: учень порівнює і зіставляє відомості із кількох джерел, 
виключає невідповідні та несуттєві відомості та вчасно зупиняє пошук;
· оцінка: учень правильно шукає відомості в базі даних, відбирає ресурси 
згідно з сформульованими чи запропонованими критеріями;
· створення: учень враховує особливості призначення підсумкового 
документа, добирає середовища опрацювання даних, стисло і
 логічно викладає узагальнені дані, обґрунтовує свої висновки;
· передавання повідомлень: учень у разі потреби архівує дані, адаптує 
повідомлення для конкретної аудиторії, створює підсумковий документ
 акуратно та презентабельно.
При проектуванні компетентнісних задач слід врахувати, що в 7 класі 
опрацювання даних учнями повинно здійснюватися за допомогою однієї 
технології або в одному середовищі, у 8 класі – двох технологій або у двох 
середовищах, у 9 класі – кількох технологій або в кількох середовищах.
Учитель самостійно добирає кількість і зміст компетентнісних задач.
 Оцінювання компетентнісних задач є обов’язковим для всіх учнів класу.
Детальніше ознайомитися з теорією проектування компетентнісних 
задач у інформатиці можна за покликаннями:

Відповідно до зазначених рекомендацій авторський колектив пропонує методичні
 підходи до проведення уроків формування компетентностей в учнів на уроках 
інформатики. Ознайомитись із презентацією рекомендацій можна на сторінці блогу 
http://inf7-m.blogspot.com/p/blog-page.html

Немає коментарів:

Дописати коментар