Урок формування компетентностей
Шановні колеги! Пропонуємо Вам витяг із Додатка до листа Міністерства освіти
і науки України від 26.06. 2015 р. № 1/9-305 "Особливості вивчення
базових дисципліну загальноосвітніх навчальних закладах
у 2015/2016 навчальному році"
і науки України від 26.06. 2015 р. № 1/9-305 "Особливості вивчення
базових дисципліну загальноосвітніх навчальних закладах
у 2015/2016 навчальному році"
Зазначаємо, що вчитель має право корегувати послідовність вивчення тем,
визначених у навчальній програмі на свій розсуд.
визначених у навчальній програмі на свій розсуд.
Новою для учнів та вчителів, які викладають інформатику в 7 класі, буде
тема «Розв’язування компетентнісних задач», що є однією з важливих
складових роботи в системі навчання інформатики. Розв’язування
компетентнісних задач зазвичай передбачає сім етапів діяльності учнів:
тема «Розв’язування компетентнісних задач», що є однією з важливих
складових роботи в системі навчання інформатики. Розв’язування
компетентнісних задач зазвичай передбачає сім етапів діяльності учнів:
· визначення, ідентифікація даних: учень розуміє умову задачі, правильно
ідентифікує поняття, деталізує запитання, знаходить у тексті задачі
відомості та дані, які задані в явному чи неявному вигляді;
ідентифікує поняття, деталізує запитання, знаходить у тексті задачі
відомості та дані, які задані в явному чи неявному вигляді;
· пошук даних: учень формує стратегію розв’язування задачі, планує свою
роботу при виконанні завдання, добирає умову пошуку для розв’язування
завдання, співставляє результати пошуку із метою, здійснює пошук даних в
Інтернеті);
роботу при виконанні завдання, добирає умову пошуку для розв’язування
завдання, співставляє результати пошуку із метою, здійснює пошук даних в
Інтернеті);
· управління: учень структурує потрібні дані для пошуку розв’язку;
· інтеграція: учень порівнює і зіставляє відомості із кількох джерел,
виключає невідповідні та несуттєві відомості та вчасно зупиняє пошук;
виключає невідповідні та несуттєві відомості та вчасно зупиняє пошук;
· оцінка: учень правильно шукає відомості в базі даних, відбирає ресурси
згідно з сформульованими чи запропонованими критеріями;
згідно з сформульованими чи запропонованими критеріями;
· створення: учень враховує особливості призначення підсумкового
документа, добирає середовища опрацювання даних, стисло і
логічно викладає узагальнені дані, обґрунтовує свої висновки;
документа, добирає середовища опрацювання даних, стисло і
логічно викладає узагальнені дані, обґрунтовує свої висновки;
· передавання повідомлень: учень у разі потреби архівує дані, адаптує
повідомлення для конкретної аудиторії, створює підсумковий документ
акуратно та презентабельно.
повідомлення для конкретної аудиторії, створює підсумковий документ
акуратно та презентабельно.
При проектуванні компетентнісних задач слід врахувати, що в 7 класі
опрацювання даних учнями повинно здійснюватися за допомогою однієї
технології або в одному середовищі, у 8 класі – двох технологій або у двох
середовищах, у 9 класі – кількох технологій або в кількох середовищах.
опрацювання даних учнями повинно здійснюватися за допомогою однієї
технології або в одному середовищі, у 8 класі – двох технологій або у двох
середовищах, у 9 класі – кількох технологій або в кількох середовищах.
Учитель самостійно добирає кількість і зміст компетентнісних задач.
Оцінювання компетентнісних задач є обов’язковим для всіх учнів класу.
Оцінювання компетентнісних задач є обов’язковим для всіх учнів класу.
Детальніше ознайомитися з теорією проектування компетентнісних
задач у інформатиці можна за покликаннями:
задач у інформатиці можна за покликаннями:
Відповідно до зазначених рекомендацій авторський колектив пропонує методичні
підходи до проведення уроків формування компетентностей в учнів на уроках
інформатики. Ознайомитись із презентацією рекомендацій можна на сторінці блогу
http://inf7-m.blogspot.com/p/blog-page.html
підходи до проведення уроків формування компетентностей в учнів на уроках
інформатики. Ознайомитись із презентацією рекомендацій можна на сторінці блогу
http://inf7-m.blogspot.com/p/blog-page.html
Немає коментарів:
Дописати коментар